(P) Cum să iei cele mai bune decizii pentru firma ta 

(P) Cum să iei cele mai bune decizii pentru firma ta
Data publicarii: 10 Decembrie 2020

Când administrezi o afacere, iei, constant, decizii, adesea sub presiune. Dar, sunt ele cele mai bune? Cum știi care sunt metodele prin care să iei cele mai bune decizii posibile, știind că acestea vor avea un impact asupra viitorului companiei tale? 

Dacă nu știi exact, află că există strategii pe care le poți utiliza pentru a evita capcanele obișnuite și pentru a-ți perfecționa abilitățile de luare a deciziilor. Luarea unor hotărâri mai rapide și mai bune te ajută să profiți de oportunitățile de afacer.

1. Reîncadrează problema

Să-ți faci o „copie de rezervă” este, uneori, cea mai bună modalitate de a merge mai departe. Când ți se prezintă o problemă, fă un pas înapoi și gândește-te la contextul său complet. Încearcă să vezi problema din cât mai multe perspective. Acest lucru te va asigura că nu accentuezi un aspect și le neglijezi pe altele. Începe prin a încerca să te gândești la cel puțin 3 moduri diferite de a privi problema.

2. Ia decizii bazate pe dovezi

Scopul managementului bazat pe dovezi este să folosească dovezi științifice, atunci când se iau decizii, mai degrabă decât să se încreadă pur și simplu în instinctele cuiva. Ca majoritatea oamenilor, probabil, ai tendința să-ți folosești judecata și să-ți bazezi deciziile pe ceea ce este familiar. Dar, experiențele pe care le-ai avut la alte companii sau în circumstanțe diferite s-ar putea să nu se aplice situației în cauză.

Folosește datele de performanță pentru a-ți sprijini deciziile. Obține cele mai recente și complete date posibile.

Când este sugerat un curs de acțiune, află pe ce se bazează și dacă este susținut de date.

Stabilește dacă strategiile de afaceri utilizate în mod obișnuit au funcționat într-o situație ca a ta. Se vor aplica și cazului tău particular?

Verifică dacă datele de afaceri pe care le întâlnești sunt actuale și obiective.

3. Obține o perspectivă exterioară ... dar ai încredere în tine

Obișnuiește-te să ceri altora informații și opinii. Fii deschis la minte. Obține o gamă largă de vizualizări, astfel încât, să poți vedea o problemă din cât mai multe perspective posibil.

Opiniile angajaților contează

Găsește modalități să încurajezi schimbul de informații în compania ta. Fii deschis la discuții simple și promovează o atmosferă în care oamenii pot fi direcți, chiar și atunci când adevărul este neplăcut. Utilizarea evaluărilor de performanță este o modalitate de a stimula aceste valori.

Fă față problemelor

Dacă vrei să consulți alte persoane în legătură cu o problemă, întâi de toate privește-o din cât mai multe unghiuri posibile, înainte de a vorbi cu ei. În acest fel, vei evita să fii limitat de interpretările și ideile lor. Încadrează problema în cât mai multe moduri, apoi, caută pe alții pentru a vedea dacă pot contribui la înțelegerea acesteia.

4. Dezvoltă un ochi pentru risc

Este posibil să te antrenezi în a căuta toate tipurile de riscuri. Ori de câte ori iei o decizie, întreabă-te: Dacă iau o decizie greșită, cum o voi ști? Chiar și un plan general bun va avea costuri și potențiale probleme. Solicită informații despre modul în care planul ar putea merge prost. Joacă-l pe avocatul diavolului si mergi, de principiu, pe cel mai rău scenariu. Examinează toate dovezile, atât rele, cât și bune. Nu subestima costurile și efortul necesar.

5. Adoptă soluțiile performante de Business Intelligence

Poți apela la o metodă foarte aplicată și eficientă pentru a afla răspunsuri complete la toate întrebările pe care și le pune un manager cu privire la afacerea lui. Soluțiile de business intelligence îți răspund și la întrebările pe care nici nu știai că le ai. Tablourile de bord, graficele, rapoartele și analizele de business intelligence se bazează pe aplicații software de afaceri de tip ERP, CRM, Retail sau HCM, din care își extrag datele.

6. Lasă greșelile din trecut

Oamenii au tendința de a face alegeri care să justifice experiențele din trecut, chiar și atunci când o decizie anterioară nu a funcționat așa cum au planificat. Pentru că, uneori, ai tendința să petreci timp și să cheltui bani rezolvând problemele din trecut, mai bine admite greșeala și mergi mai departe.

Adoptarea unor decizii solide înseamnă luarea în considerare a dovezilor disponibile, în acel moment. Uneori, contextul se schimbă și acea decizie nu mai este valabilă. Recunoaște că ai luat cea mai bună decizie posibilă, sub anumite circumstanțe, apoi, revezi situația pentru a observa dacă acum este necesară o altă decizie.

În compania ta, acordă timp recunoașterii angajaților care iau decizii bune pe baza unor dovezi solide. Totuși, nu te concentra exclusiv pe rezultate, deoarece această abordare poate încuraja angajații să perpetueze greșelile, continuând să încerce numai să le remedieze.

Fii decisiv și abordează cele 6 metode de mai sus care te vor ajuta să iei decizii mai bune pentru firma ta. 

Program Acasa TV
  • Joi
  • 06:00 Inima nu minte
    120 min
    08:00 Acea fata
    60 min
    09:00 Ingeri tacuti
    60 min
    10:00 Nu-i nimeni ca mine
    60 min
    11:00 Stirile Acasa Actualitati
    60 min
    12:00 Esmeralda
    60 min
    13:00 Dragostea si banii
    120 min
    15:00 Stirile Acasa Magazin
    60 min
    16:00 Pamantul, Soarele si tu
    60 min
    17:00 Imbratisarea ta
    120 min
    19:00 Inima nu minte
    120 min
    21:00 Acea fata
    60 min
    22:00 Ingeri tacuti
    60 min
    23:00 Numele meu e Riza
    60 min
    00:00 Esmeralda
    60 min
    01:00 Acea fata
    60 min
    02:00 Trei surori
    150 min
    04:30 Acasa la romani
    45 min
    05:15 Stirile Acasa Magazin
    45 min
    06:00 Inima nu minte
    120 min
Modifică setările cookies